Kwestia anulowania błędnie wystawionego paragonu fiskalnego i zwrotów towaru odbywa się na podstawie §3 ust.3-6 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013r.
...
3. Nie ewidencjonuje się zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług.
4. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:
1) datę sprzedaży;
2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego – w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego – w przypadku zwrotu części należności
z tytułu sprzedaży;
6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
5. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie
w odrębnej ewidencji:
1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego);
2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, podatnik ewidencjonuje przy zastosowaniu kasy sprzedaż w prawidłowej
wysokości.
...
Uwagi!
Paragon fiskalny może być anulowany lub stornowany na kasie lub drukarce fiskalnej tylko przed jego zakończeniem (wydrukowaniem w całości).
Na żadnej kasie fiskalnej lub drukarce fiskalnej nie ma funkcji anulowania lub zwrotu już zakończonego (wydrukowanego) paragonu.
W przypadku wystawienia błędnego paragonu fiskalnego (zła kwota, zły towar/usługa) lub przyjmowania zwrotu towaru sporządzamy protokół anulowania paragonu fiskalnego. (druk do pobrania)
Do protokołu trzeba dołączyć oryginał błędnego paragonu i odliczyć jego wartość od obrotu i sprzedaży w poszczególnych stawkach VAT (PTU) z raportu dobowego z tego dnia.
Trzeba także pamiętać o odliczaniu tych wartości od raportów okresowych i miesięcznych sporządzanych za okres obejmujący ten błędny paragon.