WAPRO 365 to nowa linia produktów, ze zmienionym systemem licencjonowania - z bezterminowego na czasowy (abonamentowy). Oznacza to, że program będzie działał w pełni tak długo na jak długo zostanie zakupiona licencja na jego pracę (aż do 365 dni)
Program WAPRO FAKTURKA (dawniej znany pod nazwą WF-Fakturka) - to uproszczony program sprzedażowy przeznaczony dla małych firm handlowych lub usługowych nie prowadzących gospodarki magazynowej lub w których stan magazynu nie odgrywa istotnego znaczenia. Jest prosty w obsłudze i intuicyjny, dlatego korzystać z niego mogą nawet firmy jednoosobowe, wystawiające jedynie kilka faktur miesięcznie. Został zaprojektowany do obsługi jednego podmiotu i można na nim pracować w tym samym czasie tylko na jednym stanowisku. Liczba funkcji realizowanych przez program została skrócona do minimum – pozwala on na wystawianie faktur lub paragonów, natomiast z pomocą tego programu nie wprowadzimy faktur zakupowych (w tym faktur RR). Proces instalacji przebiega automatycznie i trwa jedynie kilkanaście sekund., więc nie powinien z nim mieć kłopotów nawet użytkownik niezbyt doświadczony w obsłudze komputera. Program możemy zainstalować i uruchomić z nośników pamięci flash (pamięci USB, karty SD itp.) co ułatwia przenoszenie danych i pozwala na użytkowanie aplikacji na wielu komputerach, we wszystkich miejscach świadczenia usług.
Współpraca z innymi programami
Program WAPRO FAKTURKA w pełni współpracuje z programami do księgowości Asseco WAPRO – WAPRO KAPER oraz WAPRO FAKIR umożliwiając eksport danych do tych aplikacji. Program WAPRO MAG posiada zewnętrzny konwerter danych z programu WAPRO FAKTURKA, gdyby użytkownikowi przestały wystarczać funkcjonalności dostępne w programie WAPRO FAKTURKA i chciałby przenieść dane do programu WAPRO MAG. Z pomocą konwertera możemy przenieść kartotekę kontrahentów, kartotekę towarów i usług, kategorie asortymentowe i nierozliczone rozrachunki. Program WAPRO FAKTURKA współpracuje również z programem do generowania oraz wysyłania plików JPK - WAPRO JPK, którego wariant BIZNES jest zawsze dostępny do pobrania bezpłatnie przez posiadaczy aktualnej wersji programu.
Dokumenty
- W programie WAPRO FAKTURKA mamy możliwość wystawienia następujących dokumentów:
- Faktura VAT (w tym krajowe w walucie oraz uproszczone),
- Faktura VAT Marża,
- Faktura VAT korekta,
- Faktura PRO FORMA,
- Rachunek,
- Paragon.
- W programie nie ma możliwości wystawiania faktur zaliczkowych.
- Moduł dodawania dokumentów kosztowych - umożliwia rejestrowanie faktur z przypisaniem podstawy opodatkowania, która będzie wykorzystana podczas księgowania w programie WAPRO KAPER. Dane z modułu eksportowane są do pliku JPK_VAT.
- Możliwość wystawiania faktury na podstawie faktury PRO FORMA lub paragonu.
- W kartotece przelewów mamy możliwość rejestrowania i drukowania przelewów bankowych wystawionych w programie.
- Program umożliwia zdefiniowanie i ustawienie numeracji wszystkich dostępnych typów dokumentów. Możemy ustawić numer startowy danego typu dokumentu, w przypadku gdy użytkownik rozpoczyna pracę z programem w trakcie roku obrotowego, w którym wcześniej już wystawił dokumenty handlowe ręcznie lub z pomocą innego programu.
- Obsługa mechanizmu podzielonej płatności.
Kontrahenci
- Kartoteka kontrahentów przeznaczona jest do rejestracji danych kontrahentów firmy.
- Uproszczony system rozliczeń dostępny jest z poziomu dokumentów handlowych. Każdy dokument posiada pole „Zapłacono” w którym zapisywana jest kwota dotychczas wpłacona na konto danego dokumentu. Możemy zarejestrować wiele częściowych wpłat rozliczających należność. Program rejestruje datę operacji, kwotę operacji i opis. Aktualny stan należności widoczny jest w kolumnie „Do zapłaty”.
- Możliwość definiowania kolorystyki tabel.
- Możliwość pobierania danych kontrahenta na podstawie jego numeru NIP.
- Wyszukiwanie intuicyjne pozycji.
- Możliwość weryfikacji kontrahenta, czy jest czynnym podatnikiem VAT (w tym grupowe sprawdzanie zaznaczonych kontrahentów oraz automatyczne sprawdzanie podczas wyboru na dokument, jeśli upłynęło więcej niż 10 dni od ostatniej weryfikacji).
- Możliwość sprawdzenia rachunku bankowego kontrahenta na tzw. Białej liście udostępnianej przez Ministerstwo Finansów.
Artykuły
- Kartoteka artykułów i usług przeznaczona jest do rejestrowania artykułów i usług. W kartotece tej ze względu na to, że jest to uproszczony program do sprzedaży nie będziemy mogli sprawdzić stanów magazynowych artykułów ani zastosować zasad kolejności wydawania towarów na dokumentach rozchodu.
- Kartoteka kategorii asortymentowych przeznaczona jest do przechowywania nazw kategorii, których zadaniem jest grupowanie artykułów i usług z kartoteki artykułów. Każdą pozycję z kartoteki artykułów możemy przypisać do odpowiedniej kategorii asortymentowej. Pozwala to przyspieszyć wyszukiwanie pozycji na liście.
- Możliwość sprzedaży artykułów które nie będą wprowadzane do kartoteki artykułów.
Wydruki
- Podstawowe zestawienia które możemy wydrukować z programu:
- Oferta handlowa,
- Lista kontrahentów,
- Rejestr faktur,
- Rejestr faktur niezapłaconych,
- Rejestr VAT sprzedaży,
- Sprzedaż w dowolnym okresie w układzie asortymentowym,
- Sprzedaż w dowolnym okresie z podziałem na kategorie asortymentowe,
- Sprzedaż w dowolnym okresie z podziałem na kontrahentów.
- Możliwość zapisania wydruku do pliku PDF.
Wydruki
- Program WAPRO FAKTURKA współpracuje z drukarkami systemowymi oraz drukarkami fiskalnymi. Listę urządzeń fiskalnych współpracujących z programem znajdziemy pod linkiem: http://www.wapro.pl/wapro/fakturowanie#45 .
Moje konto WAPRO ERP
Moduł Moje Konto WAPRO ERP umożliwia zamawianie nowych wersji programu, kupowanie nowych produktów i usług oraz zarządzanie licencjami. Aplikacja wykorzystuje ten sam login i hasło, które jest używane do systemu Asystent WAPRO. Moduł może być uruchamiany z Menu Pomoc lub pulpitu informacyjnego programu lub bezpośrednio z pulpitu systemu Windows. Korzystając z modułu mamy:
- Wgląd w pełną historię i stan posiadania swoich licencji.
- Bezproblemową szybką aktualizację wszystkich licencji w jednym miejscu.
- Podgląd kiedy kończą się licencje czasowe.
- Możliwość pobierania certyfikatów do poszczególnych licencji.
- Szybką możliwość kalkulacji kosztów aktualizacji licencji.
- Możliwość dokonania opłaty zamówienia przez płatności internetowe.
- Podgląd pozycji zapisanych zamówień.
- Zaznaczanie i filtrowanie licencji.
- Grupowe zamawianie licencji.
- Prezentowanie uwag zamówienia.
- Sortowanie licencji według daty wygaśnięcia licencji.
- Oznaczenie kolorami daty ważności licencji (czarny: licencja aktywna, szary: licencja wygasła, pomarańczowy: licencja ważna w przedziale 30 do 60 dni, czerwony: licencja ważna krócej niż 30 dni).